Klauzula informacyjna dotycząca pacjentów

To jest archiwalna wersja strony z dnia . Przejdź do wersji aktualnej.
Zmieniona z powodu: Klauzula informacyjna dla pacjentów, ich przedstawicieli ustawowych oraz osób upoważnionych przez pacjentów Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego RODO, informujemy: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przychodnia Rejonowa SPZOZ, Rudzie ÅšlÄ…skiej przy ul. Ks. Niedzieli 51b, 41-711 Ruda ÅšlÄ…ska, NIP 6412186371, Regon 276706565 KRS: 0000033776. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: spzozniedzieli@timtech.pl, telefonicznie pod nr (32) 2421279 lub listownie na adres podany powyżej. Administrator wyznaczyÅ‚ Inspektora Ochrony Danych w osobie Pana Dawida Szarka, z którym można skontaktować siÄ™ poprzez adres e-mail: iod@odomed.pl lub pisemnie kierujÄ…c korespondencjÄ™ na adres siedziby Administratora Danych Osobowych. Z inspektorem ochrony danych można siÄ™ kontaktować we wszystkich sprawach dotyczÄ…cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwiÄ…zanych z przetwarzaniem danych. Pani/Pana dane osobowe bÄ™dÄ… przetwarzane w celu: Wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej, w tym udzielania Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych, prowadzenia dokumentacji medycznej i realizowania innych obowiÄ…zków prawnych. ObowiÄ…zki te okreÅ›la w szczególnoÅ›ci ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej, ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz wydane na ich podstawie rozporzÄ…dzenia. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c RODO i art. 9 ust. 2 lit. h RODO) - „obowiÄ…zek prawny” oraz â€žrealizacja celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienie opieki zdrowotnej”. Ustalenia Pani/Pana tożsamoÅ›ci podczas pierwszej rejestracji oraz weryfikacja danych w rejestracji lub gabinecie lekarskim. Podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit c oraz art. 9 ust. 2 lit h RODO w zw. z art. 25 pkt. 1 ustawy o prawach pacjenta oraz § 10 ust. 1 pkt. 2 rozporzÄ…dzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania - – „obowiÄ…zek prawny” oraz â€žzarzÄ…dzania systemami i usÅ‚ugami opieki zdrowotnej”. Realizacji praw pacjenta – odbieranie oÅ›wiadczeÅ„, upoważnianie innych osób do informacji o stanie zdrowia, dokumentacji medycznej. Podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit c RODO w zwiÄ…zku z art. 9 ust 3 i art. 26 ust 1 ustawy o prawach pacjenta - „obowiÄ…zek prawny”. Kontaktu (na podany adres e-mail lub numer telefoniczny) z powodów organizacyjnych (zmiana terminu wizyty, informacja o przygotowaniu do Å›wiadczenia, odbiór wyników). Podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO – „prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest opieka okoÅ‚o obsÅ‚ugowa nad pacjentem oraz sprawniejsze zarzÄ…dzanie grafikami”. Podejmowania dziaÅ‚aÅ„ w zakresie profilaktyki zdrowotnej, w tym informowania Pani/Pana o możliwoÅ›ci skorzystania ze Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych lub przekazywania zaproszeÅ„ na badania. Podstawa prawna –art. 9 ust. 2 lit. h RODO) - „realizacja celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienie opieki zdrowotnej”. Prowadzenia ksiÄ…g rachunkowych i dokumentacji podatkowej z prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej. Podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c w zwiÄ…zku z art. 76 ust 2 ustawy o rachunkowoÅ›ci - „obowiÄ…zek prawny”. Dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami zwiÄ…zanymi z wykonywaniem dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej lub też potrzebÄ… wykazania okreÅ›lonych faktów, majÄ…cych w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”. Dodatkowo, za dobrowolnie wyrażonÄ… przez pacjenta lub innÄ… osobÄ™ zgodÄ…, możliwe jest wykorzystywanie danych osobowych w zakresie wykraczajÄ…cym poza wskazane powyżej podstawy, np. zgoda na wykorzystywanie wizerunku lub wykorzystywanie adresu e-mail do przekazywania informacji medycznych. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – „zgoda”. Podanie danych osobowych przez pacjenta w zakresie przewidzianym przepisami prawa (w szczególnoÅ›ci imiÄ™, nazwisko, data urodzenia, pÅ‚eć, adres miejsca zamieszkania, PESEL) jest obowiÄ…zkowe (odmowa może wiÄ…zać siÄ™ z brakiem możliwoÅ›ci wykonywania dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej). W pozostaÅ‚ym zakresie podanie danych jest dobrowolne. Pani/Pana dane osobowe bÄ™dÄ… wykorzystywane przez Administratora przez okres niezbÄ™dny do realizacji opisanych powyżej celów. W zależnoÅ›ci od podstawy prawnej bÄ™dzie to odpowiednio: Czas przechowywania dokumentów okreÅ›lony przepisami prawa (w przypadku dokumentacji medycznej wynosi on co do zasady 20 lat, liczÄ…c od koÅ„ca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu do dokumentacji). Czas do momentu ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych. Czas przechowywania danych w zwiÄ…zku z dochodzeniem lub obronÄ… przed roszczeniami szczegółowo okreÅ›la kodeks cywilny. Czas przechowywania danych w zwiÄ…zku z prowadzeniem ksiÄ…g rachunkowych wynosi 5 lat – zgodnie z art. 112 ustawy o podatku od towarów i usÅ‚ug Dz.U.2017.1221 tj. z dnia 2017.06.24. W każdym monecie ma Pani/Pan prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych – w przypadku danych, które na jej podstawie sÄ… przetwarzane. Wycofanie zgody nie ma wpÅ‚ywu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiÄ…zywaÅ‚a. W przypadku skorzystania z tego prawa Administrator zaprzestanie przetwarzania danych oraz zostanÄ… one usuniÄ™te. Ma Pani/Pan prawo zÅ‚ożyć wniosek do Administratora o: DostÄ™p oraz kopie wÅ‚asnych danych osobowych, Sprostowanie (poprawienie) wÅ‚asnych danych osobowych, UsuniÄ™cie wÅ‚asnych danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie nastÄ™puje w celu wywiÄ…zania siÄ™ z obowiÄ…zku wynikajÄ…cego z przepisu prawa, Ograniczenie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, Przenoszenie wÅ‚asnych danych osobowych, na warunkach okreÅ›lonych w RODO CofniÄ™cie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpÅ‚ywu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliÅ›my na podstawie zgody przed jej cofniÄ™ciem. Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych, jeÅ›li podstawÄ… prawnÄ… wykorzystywania danych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust.1 lit. f RODO. Wniesienia skargi do Prezesa UrzÄ™du Ochrony Danych Osobowych (adres: UrzÄ…d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa. Pani/Pana dane osobowe mogÄ… być przekazywane – z wyjÄ…tkiem osób upoważnionych przez Administratora: Innym podmiotom leczniczym w celu zapewnienia ciÄ…gÅ‚oÅ›ci udzielania Å›wiadczeÅ„. Podmiotom wspierajÄ…ce nas w zakresie, usÅ‚ug IT. Podmiotom upoważnionym na podstawie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa (np.: sÄ…dy i organy paÅ„stwowe, Towarzystwa Ubezpieczeniowe, Narodowy Fundusz Zdrowia, w ramach realizowania Å›wiadczeÅ„ z Å›rodków publicznych), szczególnie w zakresie wskazanym na podstawie Ustawy o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podmiotom Å›wiadczÄ…cym usÅ‚ugi: z zakresu dorÄ™czania korespondencji i przesyÅ‚ek, lub telekomunikacyjne; ksiÄ™gowo – finansowe i podatkowe; audytorskie i kontrolne; prawne i windykacyjne. Innym niż wskazane powyżej podmiotom, które na podstawie przepisów prawa uprawnione sÄ… do uzyskiwania od Administratora informacji zwiÄ…zanych z dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… Administratora, które to informacje mogÄ… obejmować dane osobowe pacjenta oraz osób upoważnionych przez pacjenta lub dziaÅ‚ajÄ…cych w jego imieniu. Osobom przez PaniÄ…/Pana upoważnionym do, otrzymywania informacji o Pani/Pana stanie zdrowia jako Pacjenta jak również do dokumentacji medycznej. Pani/Pana dane osobowe nie bÄ™dÄ… przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe nie bÄ™dÄ… wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyÅ‚Ä…cznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO. DODATKOWA INFORMACJA DLA OSÓB UPOWAÅ»NIONYCH PRZEZ PACJENTÓW Pani/Pana dane osobowe zostaÅ‚y pozyskane za poÅ›rednictwem pacjentów (lub ich przedstawicieli ustawowych). Administrator bÄ™dzie je przetwarzać w zakresie wskazanym przez pacjentów oraz przepisy prawa (imiÄ™, nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe). OKAZYWANIE DOKUMNETÓW TOÅ»SAMOÅšCI Podczas rejestracji pacjenta, skÅ‚adaniu wniosku o wydanie dokumentacji medycznej lub w innych sytuacjach wymagajÄ…cych potwierdzenia tożsamoÅ›ci pacjenta (lub innej osoby np. upoważnionej przez pacjenta), odwiedzajÄ…cego PrzychodniÄ™ RejonowÄ… SPZOZ, z siedzibÄ… w Rudzie ÅšlÄ…skiej, mamy obowiÄ…zek potwierdzić, że dana osoba jest tÄ…, za którÄ… siÄ™ podaje. W celu weryfikacji tożsamoÅ›ci Przychodnia Rejonowa SPZOZ, z siedzibÄ… w Rudzie ÅšlÄ…skiej ma zatem prawo żądać od pacjenta, osoby upoważnionej przez pacjenta lub innych osób okazania: • Dokumentu potwierdzajÄ…cego tożsamość (dowodu osobistego, paszportu, karty pobytu, polskiego dokumentu tożsamoÅ›ci cudzoziemca) lub • Innego dokumentu publicznego, pozwalajÄ…cego na jednoznacznÄ… identyfikacjÄ™ (np. prawo jazdy, legitymacja szkolna dla osoby do 18. roku życia). Podstawa prawna: • 23 ust. 2 i art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2020.849 t.j.), • Art. 50 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o Å›wiadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze Å›rodków publicznych, • 24 ust. 1 ogólnego rozporzÄ…dzenia o ochronie danych (RODO), • Wyrok Naczelnego SÄ…du Administracyjnego z dnia 17 czerwca 2015 r. (sygn. II OSK 2770/13).
  1. Drogi Pacjencie Administratorem Twoich danych osobowych jest Przychodnia Rejonowa SP ZOZ , ul. Ks. Niedzieli 51b , 41-711 Ruda Śląska , zwany dalej: Administratorem. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: spzozniedzieli@timtech.pl lub telefonując pod numer: 32 2421279.

  2. Możesz również skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powożanego przez niego inspektora ochrony danych: Timtech T.Jonczyk M.Pawlicki Sp.j. , piszac na adres: iod@timtech.pl lub telefonując pod numer: 32 243 40 35.
  3. Twoje dane przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, zarówno obecnej jak i przyszłych. Podanie twoich danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne w celu uwzględnienia Pani / Pana osoby w procesie rekrutacji.
  4. Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w zakresie związanym z realizacją powyższych celów. Nie udostępniamy Twoich danych innym odbiorcom oprócz podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa.
  5. Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  6. Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres ograniczony wyrażoną przez Ciebie zgodą.
  7. Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, zaktualizowania, jak również masz prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Zasady udostępnienia dokumentacji pracowniczej zostały określone przez przepisy polskiego prawa.
  8. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmować wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania*.

 

* Profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.


Opublikował: ?ukasz Szo??tysek
Publikacja dnia: 01.03.2022, 15:21
Dokument oglądany razy: 264
Podpisał: Marek Pawlicki
Dokument z dnia: 04.03.2021