Klauzula informacyjna dla kontrahentów, przedstawicieli kontrahentów, w tym członków zarządu, pełnomocników kontrahentów lub osób wskazanych do kontaktu w ramach współpracy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego RODO, informujemy:
Administratorem Pani/Pana
danych osobowych jest Przychodnia
Rejonowa SPZOZ, Rudzie ÅšlÄ…skiej przy
ul. Ks. Niedzieli 51b,
41-711 Ruda ÅšlÄ…ska, NIP 6412186371, Regon 276706565 KRS:
0000033776. Kontakt
z Administratorem jest możliwy poprzez
adres e-mail: spzozniedzieli@timtech.pl, telefonicznie pod nr
(32)
2421279 lub listownie na adres podany powyżej.
Administrator wyznaczył
Inspektora Ochrony Danych w osobie Pana Dawida Szarka, z którym
można skontaktować się poprzez adres e-mail: iod@odomed.pl lub
pisemnie kierujÄ…c korespondencjÄ™ na adres siedziby Administratora
Danych Osobowych. Z inspektorem ochrony danych można się
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych oraz korzystania z praw zwiÄ…zanych
z
przetwarzaniem danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
Realizacja obowiÄ…zków prawnych Administratora zwiÄ…zanych z umowÄ…, np. prowadzenie dokumentacji rachunkowej. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c RODO - „obowiÄ…zek prawnyâ€;
Realizacja obowiÄ…zków lub praw Administratora wynikajÄ…cych z umowy. Podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit b RODO - „realizacja umowyâ€;
Kontakt z przedstawicielami kontrahentów lub osobami wskazanymi do kontaktu w sprawach dotyczÄ…cych realizacji umowy. Podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO - „prawnie uzasadniony interesâ€;
Dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami zwiÄ…zanymi z umowÄ… lub też potrzebÄ… wykazania okreÅ›lonych faktów, majÄ…cych w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interesâ€. Terminy dochodzenia roszczeÅ„ wynikajÄ…cych z umowy szczegółowo okreÅ›la Kodeks cywilny.
Pani/Pana dane osobowe mogły zostać pozyskane przez Administratora:
Bezpośrednio od Pani/Pana.
Z umowy o współpracy z kontrahentem.
Udostępnione przez kontrahenta, z którym łączy Panią/Pana umowa o pracę lub umowa cywilnoprawna.
Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji umowy oraz innych wskazanych powyżej celów Administratora. Odmowa przekazania danych może się wiązać z brakiem możliwości realizacji umowy oraz innych wskazanych celów Administratora.
Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
Czas trwania umowy z Administratorem.
Czas przechowywania dokumentów określonych przepisami prawa.
Czas przechowywania danych w związku z dochodzeniem lub obroną przed roszczeniami szczegółowo określa kodeks cywilny.
Czas przechowywania danych w związku z prowadzeniem ksiąg rachunkowych wynosi 5 lat – zgodnie z art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług Dz.U.2017.1221 tj. z dnia 2017.06.24.
Ma Pani/Pan prawo złożyć wniosek do Administratora o:
Dostęp oraz kopie własnych danych osobowych,
Sprostowanie (poprawienie) własnych danych osobowych,
Usunięcie własnych danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
Ograniczenie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
Przenoszenie własnych danych osobowych, na warunkach określonych w RODO
Cofnięcie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych, jeśli podstawą prawną wykorzystywania danych jest prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust.1 lit. f RODO.
Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.
W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o skontaktowanie się z nami na wyżej podane dane kontaktowe.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane – za wyjątkiem osób upoważnionych przez Administratora podmiotom współpracującym (odbiorcom) z Administratorem, w szczególności dostawcom usług IT oraz podmiotom świadczącym usługi: księgowo-finansowe, archiwizacyjne, doręczania korespondencji i przesyłek, prawne, windykacyjne, audytorskie czy kontrolne – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Informujemy, że Pani/Pana
dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania
decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu
danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu
art.
22Â RODO.
DODATKOWA INFORMACJA DLA PRZEDSTAWICIELI KONTRAHENTÓW LUB OSÓB WSKAZANYCH DO KONTAKTU W UMOWIE
Pani/Pana dane osobowe zostały pozyskane z umowy będącej podstawą współpracy z Administratorem.
Administrator będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym w umowie (imię, nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe, miejsce zatrudnienia).